Propellerads
Propellerads

Sarawak Makin Kucar-Kacir Gara2 Pembangkang - Najib Razak


  
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak hari ini memberi amaran bahawa kucar-kacir akan melanda negara ini sekiranya pembangkang dibenarkan memerintah.

Beliau berkata, jika mereka tidak dapat mencapai kata sepakat mengenai pembahagian kerusi untuk bertanding pada pilihan raya Sarawak 7 Mei ini, apatah lagi untuk memimpin negeri atau negara.

"Ini belum lagi mengambil kira untuk membentuk kabinet, atau memutuskan siapa layak memimpin jawatan apa. Kucar-kacir negeri Sarawak nanti!" katanya menerusi catatan terbaru di blog.

Perdana Menteri juga mendakwa beberapa ahli politik pembangkang berterusan menabur fitnah jahat dan menyerang keperibadian seseorang semata-mata kerana parti yang diwakili.

Katanya, politik berteraskan fitnah dan mengadu domba seumpama itu memang telah sebati dengan mereka, dan langsung tidak mempunyai tempat di dalam mana-mana pilihan raya.

"Saya yakin rakyat Sarawak dapat melihat dengan jelas sandiwara dan topeng sewajarnya apabila membuang undi.

"Usahlah terpedaya, kita kekalkan kemajuan dan kesejahteraan Bumi Kenyalang, terus sejahtera dan membangun pesat bersama gelombang biru Barisan Nasional!," katanya.

Pada pilihan raya negeri Sarawak ke-11, DAP dan PKR yang adalah sekutu dalam Pakatan Harapan bakal bertembung di enam kerusi dengan masing-masing saling mempersalahkan satu sama lain berhubung kemelut ini.

0 Response to "Sarawak Makin Kucar-Kacir Gara2 Pembangkang - Najib Razak"

Post a Comment