Propellerads
Propellerads

Kini Gas Memasak pula dinaikkan.....Rakyat Makin Sengsara



sejak geran kerajaan dan membawa kepada rasionalisasi minyak masak di luar percetakan memasak harga minyak melonjak bru, ejen gas mendedahkan kerajaan juga bercadang untuk membuat gas petroleum cecair (LPG) rasionalisasi subsidi menikmati, jadi gas yang juga boleh ikut harga bru , gas dijangka setong meningkat antara enam puluh tujuh ringgit.

Walau bagaimanapun, Negeri Sembilan Perdagangan dan pegawai Pengguna untuk mesej ini adalah tepat mengenai kata pihak berkuasa tidak menerima apa-apa arahan, Xu mengumumkan bahawa semua bergantung kepada kerajaan sahih.

Perutusan pendedahan agensi gas, Jabatan Pengguna Perdagangan dan telah berkembang subsidi langkah rasionalisasi ke kawasan lain, telah berulang kali menjalankan rundingan dengan vendor, baru-baru ini dibincangkan mesyuarat itu adalah kerap, supaya mereka berasa gas daripada hanya menunggu masa.
ejen Gas berkata mereka juga menerima mencerminkan pengeluar, dijangka sebaik sahaja kerajaan mengumumkan bahawa rasionalisasi subsidi gas, tong gas meningkat antara enam puluh tujuh ringgit.
ejen Gas bahawa mereka dimaklumkan mengenai hasrat Kerajaan daripada pengilang selepas memasak berikutnya rasionalisasi subsidi minyak, gas untuk menjadi elaun pelarasan kedua objek, jadi harga gas terapung secara bebas mengikut permintaan pasaran.

"Jika apungan bebas mengikut pasaran, saya percaya masa yang akan membawa satu lagi pusingan kalah mati pada kesan, kesan ke atas kehidupan rakyat."

Sesetengah ejen gas juga mendedahkan bahawa Kementerian Perdagangan dan Pengguna Jun dan Julai apabila syarikat-syarikat minyak telah mula mendapatkan pandangan kedua-dua pihak baru-baru ini budi bicara adalah lebih kerap, dan dalam kira-kira dua minggu lalu, syarikat-syarikat minyak yang mengemukakan satu siri pro-perniagaan laporan, oleh itu, dijangka bahawa langkah-langkah baru untuk merasionalkan elaun gas dijangka akan dilaksanakan dalam masa terdekat.

Menurut mereka, dapat dilihat dalam tujuh atau lapan tahun lalu, elaun gas telah diselaraskan sekali, apabila setong meningkat antara empat puluh lima ringgit.
Agents berkata syarikat minyak adalah hanya dalam dua belas minggu lepas untuk mengemukakan laporan itu, ia akan menjadi tertakluk kepada semakan dan pertimbangan Kementerian Perdagangan dan kemungkinan Pengguna, dan kini hampir akhir tahun, jadi mereka percaya bahawa kenaikan harga gas lebih cenderung untuk 1 Jan tahun depan berkuat kuasa.

Ejen juga menjelaskan dikira mengikut isi rumah purata menggunakan baldi gas sebulan, kerajaan tidak ada keperluan untuk menyesuaikan harga gas secara beransur-ansur, selepas semua, daripada kes itu mengumumkan rasionalisasi secara beransur-ansur elaun minyak masak lihat, tidak membawa hasil yang positif, tetapi lebih huru-hara.

"Harga semasa adalah 14 kg gas tong adalah 26 ringgit 60 sen, harga produk juga sistem yang ditubuhkan oleh kerajaan, jika kenaikan enam puluh tujuh ringgit, tong 14 kg harga tong gas akan meningkat kepada kira-kira 32 ringgit, harga akan bersama keperluan pasaran dan terapung yang bebas. "
Menurut mereka, harga gas yang paling terjejas daripada satu agensi dan sejumlah besar restoran dalam industri, walaupun ejen anda untuk Guimai tetapi keuntungan tidak berubah, tetapi ia akan meningkatkan kos setiap perjalanan kira-kira satu ribu ringgit.

Untuk industri restoran, hasil daripada kerja yang memerlukan banyak gas, jadi kos sudah pasti akan meningkat.guang ming news

Pernah tak terfikir apa fungsi gelung tu? Gambir Panas



傳政府合理化津貼  每桶煤氣醞釀漲7元 

(芙蓉31日訊)自政府進一步合理化食油津貼並導致坊間掀起食油醞釀漲價潮後,有煤氣代理透露政府也有意要讓液化石油氣(LPG)享有津貼合理化,致使煤氣可能也跟著醞釀漲價,預料每桶煤氣的漲幅介於六七令吉之間。
不過,森美蘭州貿消局官員針對此消息是否準確一事表示,當局沒有接獲任何指示,一切胥視政府的宣佈作準。
來自煤氣代理商的消息披露,貿消部已針對津貼合理化措施擴大至其他領域,已多次與廠商們進行洽談,最近討論會議更是頻密,讓他們覺得煤氣起價只是時間上的問題。
煤氣代理商表示,他們也接獲廠商的反映,預料一旦政府宣佈煤氣津貼合理化後,每桶煤氣的漲幅介於六七令吉之間。
煤氣代理商指出,他們是從廠商處獲知政府有意隨後食油津貼合理化後,煤氣成為第二個調整津貼的對象,讓煤氣價格根據市場需求自由浮動。
“倘若根據市場自由浮動,相信屆時又會帶來另一番的連鎖效應,衝擊著市民們的生活。”
一些煤氣代理商也透露,貿消部於今年六七月時已開始徵詢油公司的意見,而最近雙方的斟酌更為頻密,而且在大約兩週前,油公司受促呈交一系列的公司報告,所以,預計合理化煤氣津貼的新措施估計會在不久後落實。
據他們反映,在七八年前,煤氣津貼也曾調整過一次,當時每桶漲幅介於四五令吉之間。
代理商們指出,油公司是在最近一兩週才呈交報告,還須經過貿消部審核和考慮可行性等,而且目前已接近年杪,因此,他們相信煤氣價格調漲較大可能於明年1月1日才正式生效。
代理商們也解釋,按照家庭平均每月使用一桶煤氣計算,政府沒有必要逐步去調整煤氣價錢,畢竟從宣布逐步合理化食油津貼的情況所見,並沒有帶來正面的效果,反而更混亂。
“目前14公斤煤氣桶的價格是26令吉60仙,亦是政府制定的統制品价格,倘若調漲六七令吉後,每桶14公斤煤氣桶的價錢將提高至32令吉左右,價錢也會隨著市場的需求而自由浮動。”
據他們透露,煤氣漲價受影響最大的莫過於是代理商和用量大的餐館業者,縱使代理商貴來貴賣,但利潤不變,成本卻會每趟增加約千餘令吉。
對於餐館業者而言,因需要大量的煤氣作業,所以成本也無疑會加重。

0 Response to "Kini Gas Memasak pula dinaikkan.....Rakyat Makin Sengsara"

Post a Comment